Chełm zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej chelm.konsultuje.pl
Data publikacji strony: 2021-08-20.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-29.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-08-20.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Dostępna strona
Strona chelm.konsultuje.pl została zaprojektowany tak, aby był możliwa do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub niepełnosprawności. Nieustannie poszukujemy rozwiązań aby zwiększyć dostępność i użyteczność naszej strony internetowej.
Jeżeli masz jakieś uwagi albo komentarze skontaktuj się z nami: kontakt@konsultuje.pl
Strona jest stroną informacyjną zawiera zbiór informacji i narzędzi dedykowanych procesowi Budżetu Obywatelskiego.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Chełm mieści się w sześciu budynkach: ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm; ul. Lubelska 63, 22-100 Chełm: ul. Obłońska 20, 22-100 Chełm; ul. Pocztowa 50, 22-100 Chełm; ul. Mickiewicza 32a, 22-100 Chełm; Plac Niepodległości 1, 22-100 Chełm. 1) przy ul. Lubelskiej 65:
Do budynku prowadzą dwa wejścia, od ul. Lubelskiej i od strony parkingu – z tyłu budynku, do którego można przejść przez parter. Do obu wejść prowadzą schody zabezpieczone poręczami ( od str. Lubelskiej poręcz umiejscowiona po lewej i prawej stronie, jak również usytuowana jest poręcz pośrednia, natomiast od str. parkingu poręcz znajduje się po prawej stronie schodów).
Osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z windy, która usytuowana jest po drugiej stronie budynku (od strony parkingu) z dostępem do korytarzy. Winda obsługuje wszystkie poziomy budynku.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku, po lewej stronie od wejścia.
Za budynkiem znajduje się parking z dwoma wyznaczonymi stanowiskami postojowymi dla osób z niepełnosprawnościami. Stanowiska oznaczone są znakiem pionowym i poziomym.
Do budynku można wejść z psem asystującym.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Nawigacja
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- zmiana wielkości czcionki,
- zmiana kontrastu,
- całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Serwis można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety.
Zbudowany został w oparciu o metodę Responsive Web Design, dzięki czemu automatycznie dostosowuje moduły strony do rozdzielczości ekranu urządzenia mobilnego.
Skróty klawiaturowe
Serwis zawiera skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest:
Tą samą drogą można składać zgłoszenia, wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.